Hayrettin Üçüncü
Most Valuable Professional, Microsoft

Outlook 2010 ile İletiden Kural Oluşturma

outlook

Microsoft Outlook ile çalışırken kurallar oluşturup, e-postalarınızı kolayca yönetebilirsi­niz. Örneğin sizin için çok önemli olan bir kişiden ya da müşteriden gelen e-postayı istediğiniz bir klasöre taşıyabilir, e-postalarınızı cevaplarken sizin için önemli olan klasörden başlayabilirsi­niz. Kurallar otomatik olarak gerçekleştirilir.

Kuralı doğrudan bir iletiden oluşturabilirsiniz. Örneğin, belirli bir kişiden gelen iletileri belirli bir klasöre taşımak için kural oluşturabilirsiniz.

1. Kural oluşturmak istediğiniz iletiyi sağ tıklayın ve sonra kısayol menüsünden Kurallar -> Kural Oluş­tur seçeneğini tıklayın.

2. Kural Oluştur penceresinde, seçtiğiniz iletiye ait bilgilerle zaten doldurulmuş olan seçe­nekler için onay kutularını seçin. Örneğin: Kimden… Burada kural oluşturmak istedi­ğiniz kişinin ya da dağıtım listesi adresi (adı) vardır. Öğeyi bu klasöre taşı onay kutu­sunu seçin. İletileri kaydetmek (taşımak) istediğiniz klasörü Klasör Seç düğmesine tıklayıp seçin veya yeni bir klasör oluştur­mak için Yeni düğmesini tıklayın.

3. Daha fazla kural seçeneği için Gelişmiş Seçenekler düğmesini tıklayıp Kurallar ve Uyarı­lar Sihirbazı‘ndaki diğer yönergeleri izleyin. Kuralı oluşturur oluşturmaz çalıştır­mak için Kurallar ve Uyarılar Sihirbazı’nın son sayfasındaki Bu klasörü şimdi “klasör” kla­söründeki iletilerde çalıştır onay kutusunu seçin. Tamam, düğmesini tıklayın.

4. Aşağıdaki uyarı penceresinde kuralınızın uygulanmasını istiyorsanız, Bu kuralı zaten ge­çerli klasör içinde bulunan iletilerde hemen çalıştır onay kutusunu işaretleyin. Ta­mam, düğmesini tıklayın. İletileriniz kurala bağlı olarak taşınacaktır.

 

5. Gelen Kutusu (Inbox) konumunuzdaki veya seçtiğiniz herhangi bir klasörde yer alan, kuralla iliş­kili koşullara ve özel durumlara uyan tüm iletiler belirtilen klasöre taşınır. Yeni kuralı­nızı sınamak için yeni klasörünüzü açın. Doğru iletiler taşınmış mı? Kontrol edin.