Yavuz Buruk
Müşteri ve İş Ortağı Memnuniyeti Müdürü / Kurumsal Pazarlama Müdürü, Microsoft Türkiye

Müşteri ve İş Ortağı Memnuniyeti

 

 

190’dan fazla ülkede 90.000 çalışanı ile müşterileri ve iş ortakları için farklı ürün ve hizmet geliştiren ve destek veren bir firma olarak müşteri ve iş ortaklarımızın memnuniyetini sağlamak en önemli önceliklerimizden biri. Burada hedefimiz bütün pazar ve müşteri ve iş ortağı segmentlerinde bir numara olmak.

En üst seviyede memnuniyet için 3 konuya odaklanıyoruz:

1. Kültür:

Müşteri memnuniyeti, tüm Microsoft çalışanları için, rolünden bağımsız olarak, herkesin sorumluğundadır ve kişisel hedeflerimizde yer almaktadır.

2. Ürün Kalitesi ve Yenilikçilik:

Yeni ürün ve teknolojilerimizle müşterilerimizin çalışma, öğrenme ve iletişim alanlarında daha yüksek bir seviyeye taşımaya çalışıyoruz. Müşterilerimiz ve iş ortaklarımızdan aldığımız geri bildirimler ürün geliştirme süreçlerimizde çok önemli bir rol oynamaktadır.

3. Müşterilerimizi Dinliyor ve Cevap Veriyoruz:

Müşteri ve iş ortaklarımızın sorunlarını, taleplerini, şikayetlerini ve geri bildirimlerini farklı kanallardan, çalışanlarımız aracılığıyla dinliyor ve farklı iş birimleri ile gerek ürün gerek süreçlerimizde gelişim alanlarımızı belirliyoruz. Sonuç olarak süreçlerde ve programlarda uyarlamaları; ürünlerde yeni özellikleri; müşterilerimizin ve iş ortaklarımızın verdikleri geri bildirimleri de göz önünde bulundurarak hayata geçiriyoruz.

Müşterilerimizin ve iş ortaklarımızın memnuniyetlerini ölçmek ve geri bildirimlerini almak için kullandığımız araçlardan bir tanesi de senede iki defa yaptığımız GRS (Global Relationship Study) Memnuniyet Anketi. Bu anket müşteri ve iş ortaklarımızın Microsoft ile ilgili memnuniyet düzeylerini ve değerli görüşlerini paylaştıkları önemli bir geribildirim aracı. Memnuniyet Anketini, Microsoft’un verdiği yetkiyle, IPSOS araştırma firması gerçekleştirmektedir. IPSOS bütün müşteri ve iş ortağı veri tabanımızdan seçtiği örnekleme ile anket gönderilecek kişileri belirler ve Microsoft adına anketi e-posta ile iletmektedir. Anket aracılığı ile müşterilerimizin ve iş ortaklarımızın ileteceğiniz en samimi ve adil görüşler, Microsoft’un sunduğu ürün, hizmet ve süreçleri çok daha etkili hale getirme çabalarına ciddi katkılarda bulunacaktır.

GRS Memnuniyet anketi üç ayrı bölümden oluşmaktadır:

1. “Lütfen, Microsoft ile ilgili genel memnuniyetinizi düşünün. Şirket, ürünleri, hizmetleri ve destek organizasyonu hakkında bildikleriniz veya duyduklarınızı göz önünde bulundurduğunuzda memnuniyet derecenizi nasıl değerlendirirsiniz?” şeklinde yönlendirilen, Microsoft hakkındaki genel görüşlerinizi yansıtacağınız ana soru. İdealimiz, tüm müşteri ve iş ortaklarımızın “Çok memnunum” noktasına ulaşması. Anketin yapısı gereği olumlu görüşler “Çok memnunum” yanıtı ile temsil edilmektedir.

2. Microsoft’un sunduğu ürünler, teknoloji, kaynaklar, iletişim, etkileşim, güvenlik, hizmetler gibi konularda birebir yaşadığınız deneyimleri değerlendireceğiniz ve bizlerin sürekli iyileştirme çalışmalarımızı yönlendirdiğimiz sorular.

3. “Microsoft’un, memnuniyetiniz üzerinde en büyük etki yaratacak tek bir iyileştirmesi ne olabilir?” sorusu. Burada bizlere ileteceğiniz açık ve net öneri ve görüşleriniz, beklentilerinizi doğru algılayabilmemiz açısından değerli.

Anketimiz size ulaştıysa 19 Ekim tarihine kadar doldurmanızı rica ederiz. Microsoft Müşteri ve İş Ortağı Memnuniyeti konusunda her türkü soru, sorun ve isteğinizi doğrudan bana iletebilirsiniz:

Yavuz Buruk
Micrrosoft Müşteri ve İş Ortağı Memnuniyeti Müdürü
yavuzb@microsoft.com