Perakendenin öne çıkan isimleri, müşterilerini ve verilerini işlerinin merkezine alıyor

Günümüzde perakendeciler işlerinin başı, ortası ve sonu olsun, her aşamasının müşteri çevresinde geliştiğini gerçekten görüyorlar. Aynı şeyi kullandıkları teknolojiler için de söyleyebiliriz.

Bazıları verileri müşterileri daha iyi anlamak için kullanırken, bazıları daha akıcı bir alışveriş deneyimi yaratmak, bazıları alışveriş deneyiminin tamamını tümden yeniden tasarlamak için kullanıyor. Ancak hepsinin ortak bir noktası var: Kilit süreçlerini, hizmetlerini ve operasyonlarını dönüştürmek için verilerden yararlanıyorlar.

Perakende sektörünün öne çıkan isimleri, işletmelerini geleceğe hazırlayarak her sezon müşteri beklentilerinin önüne geçmek üzere yatırım yapıyorlar.

Birkaç örneğe yakından bakalım.

Walmart yeni bulut fabrikasını açıyor

Walmart ve Microsoft, Walmart’ın dijital dönüşümünü hızlandırmayı hedefleyen beş yıllık stratejik iş ortaklıklarında atacakları yeni adımları duyurdular: Austin, Texas’da açılacak olan “bulut fabrika.”

Bu yeni bulut fabrika, Walmart ve Microsoft mühendisleri arasındaki işbirliğinin fiziksel lansman noktası olarak çalışacak. Hedefleri, Microsoft’un bulut ürün ve hizmetlerinin gücünü ve esnekliğini kullanarak, müşteriden başlayıp geriye doğru giderek perakendenin geleceğini yeniden tasarlamak ve iş çevikliğini artırmak.

2019’un başlarında açılacak olan bulut fabrikaya binlerce şirket içi iş uygulamasının taşınması ve burada yeni ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi planlanıyor.

Gap işyerini ve müşteri deneyimlerini dönüştürüyor

Gap Inc. de tüm dünyada çalışanları için modern bir işyeri oluşturmak ve ürün aileleri genelinde yeni müşteri deneyimleri yaratmak amacıyla bulut teknolojilerinden yararlanan şirketlerden biri.

Gap, müşteriye kapsamlı bir bakış kazanmak ve hem dijital hem fiziksel mağazaları genelinde daha akıcı bir müşteri deneyimini desteklemek amacıyla yüzlerce uygulamasını Microsoft Azure’a geçirecek.

Çalışanları, iletişim ve üretkenliği kolaylaştırmak amacıyla Microsoft 365 işbirliği araçları kullanacak. Bu yetenekler, Gap’in 90’dan fazla ülkede ve şirket tarafından işletilen 3100’den fazla mağazada farklı kanallarda sunduğu marka ve ürün portföyünün tamamına ölçeklenecek. Bu tür dönüşüm, Gap’in hızla gelişen perakende ortamında ve tüketicilerin artan kişiselleştirilmiş deneyim beklentilerine çevik bir biçimde karşılık vermesini sağlamaktadır.

Nielsen mevcut en büyük tüketici veri kümelerinden birini daha erişilebilir kılıyor

Nielsen, yeni gelişen eğilim ve fırsatları belirlemek amacıyla farklı ve ayrı veri kümelerini bağlayarak perakendecilerin müşterilerin ve müşterilere dair bilgilerin merkezde yer almasına olanak tanıyor.

Kasım ayında duyurulduğu gibi, Nielsen ve Microsoft yaptıkları iş ortaklığı ile dünyanın en büyük tüketici veri kümelerinden birini demokratikleştiren bir kurumsal veri çözümü sunmayı hedefliyor. Şu anda canlıya geçirilmiş olan çözüm, ölçeklenir, yüksek performanslı veri ortamları oluşturmaya yönelik bir birleşik platform sunmakta. Nielsen ve Microsoft’un iş ortaklığı, ortak bir değerin, perakendecilerin inovasyon yoluyla büyümelerine yardımcı olmaya verdikleri önemin bir sonucu.

İki şirket, yeni nesil perakende çözümleri yoluyla anlayış kazanmaları amacıyla perakendecilere müşteri ve operasyon verileri arasındaki siloları yıkma gücünü sağlamaya devam edecek.

Fruit of the Loom bilim destekli tedarik zincirleri sağlıyor

Fruit of the Loom ise birden çok bilgi girdisine dayanan bir “akıllı” tedarik zinciri oluşturmak için veri bilimine odaklanıyor.

Şirketler, tüketicileri kalın giysiler almaya yönlendiren belirli (altı gün içinde 12 derecelik düşüşler) sıcaklık değişimlerini belirlemek amacıyla büyük miktarlarda veriyi işlediler.

Daha sonra, Fruit of the Loom’un perakende satıcılarını düşük stoklara karşı uyarabilmesine ve müşteriler mağazalara akın etmeden önce kışlık ürünlerin gönderimine yardımcı olabilmek için hava durumu verileri ile envanter verilerini karşılaştıran bir Power BI panosu oluşturdular. Fruit of the Loom şu anda bu tür sonuçları, müşterilerin ihtiyaçlarını daha doğru ve akıllı bir biçimde karşılamak amacıyla envanterini yönetebilmek için kullanıyor.

Veri tabanlı perakendenin yeni cephesi

İş ortaklarımızın müşteri deneyimlerini dönüştürmek için yeni teknolojilerden en iyi şekilde yararlandıklarını görmek bize her zaman kıvanç verir.

Müşterilere daha kişiselleştirilmiş ve uygun alışveriş deneyimleri sunmaktan, stok ve tedarik zincirlerinin yönetiminde operasyon verilerini kullanmaya kadar, bu dört iş ortağımızın öyküleri veri tabanlı perakendeciliğin sınırsız gücünü ortaya koymaktadır.

Perakende sektöründe akıllı teknolojileri nasıl kullanabileceğinizi öğrenmek için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.