Bir yaşına basan Microsoft Teams, Akıllı İletişim vizyonunu geliştirmeye devam ediyor

Microsoft Teams’in dünya lansmanının birinci yıldönümünü geride bıraktık ve bu bir yıl içinde Teams hem yeni yetenekleri hem de müşterilerin kullanımı açısından ciddi bir büyüme kat etti. Şu anda aralarında Macy’s, NASCAR, Technicolor ve General Motors’un da yer aldığı 200.000’i aşkın kurum 181 pazarda ve 39 dilde Teams’i aktif bir şekilde kullanıyor. Teams kullanan şirketlerden biri olan General Motors’un başarı hikayesini buradan okuyabilirsiniz.

Akıllı İletişim ve İşbirliği için Teams

Teams yıl içinde, ekip çalışmasında en çok tercih edilen iletişim platformu hâline geldi ve bu Enterprise Connect 2018’de jüri tarafından “Yılın En iyi İletişim Ürünü” seçildi. 120 milyondan fazla aktif kullanıcısı olan Office 365’in gücü ve ölçeği üzerine kurulan Teams, anlık mesajlaşma, web konferansı, döküman paylaşımı ve arama özellikleri sağlamakta. Çok yakın bir zamanda Skype for Business’ın sunabildiği santral becerilerine de kavuşacak olan Teams ile kullanıcılar tek bir uygulama içinde kalarak tüm iş ihtiyaçlarını karşılayabilir durumda olacak. Office 365’in bir parçası olan Teams, tüm bu becerileri sunarken kurumsal firmaların en önemli gereksinimleri olan güvenlik ve uyumluluk standartlarından da ödün vermemektedir.

Akıllı İletişim vizyonumuzu daha ileri taşıyacak olan yeni Teams özelliklerinin üzerinden geçmek istiyorum:

  • Bulutta kayıt: Kullanıcılar katıldıkları web konferanslarını tek bir tıklamayla bulut depolama alanlarına kaydedebilme, otomatik ses-yazı dönüşümü becerileri sayesinde de toplantıda konuşulan konuları arayabilme şansına sahip olacak.
  • Satır içi mesaj çevirisi: Kanallarda ve sohbetlerdeki gönderilerin çevirisiyle ayrı dilleri konuşan kişiler birbirleriyle sorunsuz iletişim kurabilecek.
  • Cortana ile sesli etkileşim: Doğal konuşma dili kullanarak Teams’de kolayca çağrı yapmanıza, bir toplantıya katılmanıza ya da toplantıya başkalarını eklemenize olanak tanır. Bir iş arkadaşınızı toplantıya katmak istediğinizde “Berk’i toplantıya kat” demeniz yeterli olacak.
  • Görüntülü çağrı sırasında arka plan bulanıklaştırma: Görüntülü görüşme yaparken arkanızda kalan planı bulanıklaştırma olanağı diğer toplantı katılımcılarının arkanızda olanlara değil, size odaklanmalarını sağlayacak.
  • Teams Meetings için yakınlık algılama: Bu özellik, yakınınızda bulunan uygun bir Skype Room System’i keşfedip, herhangi bir toplantıya eklemenizi kolaylaştıracak.
  • Toplantı sırasında mobil paylaşma: Toplantı katılımcıları mobil cihazlarından canlı video akışlarını, fotoğrafları veya ekranlarını paylaşabilecek.

Kullanıcıların Teams uygulamasını mevcut telefon altyapıları ile entegre etmesini mümkün kılan Direct Routing özelliğini de geçtiğimiz hafta duyurduk. Microsoft’un Amerika, Kanada, İngiltere gibi ülkelerde sunduğu dakika planları veya da Direct Routing özelliği de düşünüldüğünde Teams’in aslında tam kapsamlı bir santral becerilerini sağlayabildiğini söyleyebiliriz.

Cihazlarınız için Akıllı İletişim

Tutarlı, nitelikli görüntü ve ses deneyimlerinde donanımın önemli bir rolü vardır. Teams şimdi çağrı ve toplantı odası cihazlarının tamamını kapsayan özelliklere sahip:

  • Toplantı odası sistemleri: Zengin ses, HD görüntü, ve tek dokunuşla toplantıya katılma özellikleriyle konferans odası deneyimini dönüştüren iş ortakları Logitech, Crestron, Polycom’a şimdi Lenovo ve HP de katılıyor. Tüm Skype Room System’ler Teams toplantılarını destekleyecek.
  • Mevcut donanıma bağlantı: Teams, mevcut donanım yatırımları olan firmalarda bu ürünler ile beraber çalışabilirliği mümkün kılmak için BlueJeans, Pexip, Polycom’un yeni çözümlerini de destekleyecek. Bu sayede mevcut toplantı odası sisteminiz ne marka olursa olsun Teams toplantılarına katılabilir, Teams kullanan kişilerle 1-1 görüşebilir durumda olacak.
  • Masa ve konferans telefonları: AudioCodes ve Yealink’in yeni masa telefonlarında ve Crestron, Polycom, Yealink’in konferans odası telefonlarında, tutarlı ve sorunsuz çağrı deneyimleri için artık Teams uygulaması çalışıyor. Bu sayede kullanıcılar bilgisayar, tablet ve telefonlarında gördüğü tanıdık arayüzün birebir aynısını masa telefonu ve konferans cihazlarında da görebilir durumda olacaklar.
  • Mobil telefon istasyonları: Plantronics’in yeni mobil telefon istasyonları, mobil kullanıcılar için Teams deneyimini masa telefonlarının yetenekleriyle birleştiriyor. Aynı zamanda kablosuz cep telefonu şarjı da sunan bu ürün birçok rakibinden çok farklı bir noktada konumlanıyor.

Teams ile çalışan cihazlar ve yol haritasında öngörülen tarihler hakkında daha fazla bilgi için Microsoft Tech Community blogunu ziyaret edin.

Büyüyen bir Teams uygulamaları ekosistemi

Hiçbir ekosistem, büyümesini sağlayan uygulamaları olmadan tam değildir. Kısa bir süre önce Teams’de iş ortaklarımızın sunduğu birçok araç ve hizmeti içeren geniş bir kataloğu yayınladık. Teams müşterilerinin en çok kullandıkları popüler uygulamalar arasında Adobe Creative Cloud, Hootsuite, InVision, Polly, SurveyMonkey, Trello, Wrike, Zoom.ai bulunuyor.

Müşterilerimizden dinleyin

Birinci yaşımızı kutlarken, Teams’in çalışanların bir araya gelme, yenilik yaratma ve işlerini ileri taşıma biçimlerini değiştirdiği Technicolor, General Motors gibi şirketlerin öyküleri bize kıvanç veriyor.

  • Technicolor: Medya ve eğlence sektörünün liderlerinden olan Technicolor, çalışanlarına stratejiden satın almaya kadar teknikle ilgili tüm alanlarda yeni bir işbirliği yöntemi sağlamak için Prodüksiyon Hizmetleri CTO’sunun ofisinde Teams kullanıyor. Şimdi Technicolor Prodüksiyon Hizmetlerine bağlı iş birimleri de farklı saat dilimlerinde üst düzey projeleri için Teams kullanıyor. Technicolor Prodüksiyon Hizmetleri Teams kullanımını kurumun diğer birimlerine de genişletmeyi planlıyor.
  • General Motors: Şirketin CTO’su Fred Killeen, Teams için şunları söylüyor: “Ulaşımı dönüştürme misyonumuz, işimizin her alanında güçlü bir ekip çalışması gerektiriyor. Teams, çalışanlarımıza tek bir yerden tüm konuşma, dosya ve içeriklere erişim yoluyla coğrafi ve kurumsal sınırların ötesinde bağlanma yeteneğini sağlıyor. Teams’in diğer Office 365 uygulamaları ve üçüncü taraf uygulama ve hizmetleriyle entegrasyonu, çalışanlarımızın gerekli bilgileri bulmasını ve tek başlarına ya da ekiplerinin bir üyesi olarak işlerini en iyi şekilde yürütmesini kolaylaştırıyor.”

Pazardaki birinci yıl dönümümüzü kutlarken, müşterilerimize, iş ortaklarımıza ve elbette tutkulu Teams kullanıcıları olan sizlere, bu yolculuğumuzda bize katıldığınız için teşekkür ederiz. Hedefimiz, ekiplerinizin birlikte daha fazlasını başarmalarına olanak tanıyan deneyimleri size sağlamak.