Microsoft, LinkedIn verileri ile satış yazılımlarını entegre ediyor

Microsoft olarak müşterilerimize, LinkedIn’den aldığımız verileri satış yazılımına entegre eden yükseltmeler göndermeye başladık. Microsoft CEO’su Satya Nadella, Reuters’e yaptığı açıklamada bunun şirketin uzmanlaşmış iş yazılımı geliştirmeye yönelik uzun dönemli stratejisinin merkezinde yer alan bir girişim olduğunu belirtti.

Microsoft’un iş odaklı sosyal ağ olan LinkedIn’e yaptığı 26 milyar dolarlık yatırımın ilk büyük ürün girişimi, Microsoft’un satış yazılımı Dynamics 365’e getirilen yenilik ve iyileştirmeler oldu.

Yeni özellikler, satış temsilcilerinin e-posta, takvim ve LinkedIn ilişkilerini tarayarak, potansiyel bir müşteriyle aralarındaki ilişkinin yakınlık düzeyinin ölçülmesine yardımcı olacak. Sistem, risk altındaki bir anlaşmayı kurtarmanın yollarını; örneğin, ilgili müşteri ile LinkedIn üzerinden ilişkisi olan bir iş arkadaşının devreye sokulmasını önerebilecek.

Bu yaz sunulacak olan bu geliştirmeleri kullanmak isteyen Microsoft Dynamics müşterilerinin aynı zamanda LinkedIn müşterisi de olması gerekiyor.

Nadella, yazılımın yapay zekâ yeteneklerinin temel bir konuma sahip olacağını belirtti. “Yapmak istediğim, yapay zekâyı, bu ürünleri kullanan her müşterinin kendi verilerini alıp, yapay zekâya kendilerinin yükleyebileceği şekilde demokratikleştirmek,” dedi.

Satış ve finans gibi alanlarda uzmanlaşmış uygulamaların, şirketin geleceğinde önemli yere sahip olduğunu belirten Satya Nadella; bu yazımları, e-posta gibi genel üretkenlik için Office 365 ve bilgi işlem ve veritabanları için Azure’un ardından “üçüncü bulut” olarak tanımlıyor.

Nadella’nın daha büyük vizyonu, tüm ürünlerin yapay zekâ yoluyla yeni anlayışlar için kullanılabilecek ortak bir veri setinden yararlanmasını sağlamak. “Bence bu oyunu uzun dönemde değiştirebilmenin tek yolu bu; çünkü açıkçası, yalnızca bir başkasının (satış) veya (finans) uygulamasının yerine geçmemizin pek bir değeri olmayacaktır,” dedi.

Microsoft olarak bu alandaki en çarpıcı başarı hikayelerimizden biri Visa.

Bu yıl içinde bulut tabanlı bir müşteri hizmetleri yazılım sistemi seçme sürecinde olan Visa, Microsoft’u tercih etti. Visa’nın teknoloji başkan yardımcısı Rajat Taneja, Nadella’nın üç bulut stratejisinin belirleyici faktör olduğunu söyledi.

Analiz şirketi Constellation Research’in kurucusu olan R “Ray” Wang, LinkedIn destekli özelliklerin Office ve Skype gibi popüler programlarla birlikte kullanılmasının yardımcı olabileceğini söylüyor. Wang’a göre, “Microsoft, insanların daha verimli olmak ve daha iyi ilişkiler kurmak için ihtiyaç duydukları bağlamsal işletme verilerini bir araya getiriyor.”