İşiniz için düşük bütçeli pazarlama önerileri

25_01_KOBI_10 low-cost ways to market your business

Birçok KOBİ pazarlamayı altı ayda bir yaptıkları zorlayıcı bir iş olarak görüyor. Halbuki pazarlama işinizin sonuçlarını görmenizi sağlayacak temel parçalardan biri. Potansiyel müşterilerinizde ne kadar olumlu bir izlenim yaratırsanız, satış yapmaya o kadar yaklaşmış olursunuz.

Bu yüzden sizler için düşük bütçeli 10 pazarlama fikrini derledik.

1. Müşterilerinize özel olduklarını hissettirin

Müşteriler karşı tarafın kendisini tanımasını, özel bir yere konumlamasını önemser. İnternet tabanlı bir işiniz olsa bile müşterilerinizin özel hissetmesini sağlayabilirsiniz. Ürünlerinizi gönderirken kişisel paketlemeler kullanabilir, el yazısı bir teşekkür notuyla müşterilerinizi sürekli hale getirebilirsiniz.

2. Potansiyel müşterilere özel fikirler

Genellikle kalabalık yerlerde kartvizitleriniz diğerleri arasında kaybolup gider. Bunun önüne geçmek için alıcıların gerçekten işine yarayabilecek şeyler tasarlayabilirsiniz. Örneğin her sayfasında iletişim bilgilerinizin ve sloganınızın olduğu güzel bir not defteri bir ay boyunca hemen hemen her gün alıcıların elinin altında bulunabilir. Böylece hafızalarında yer edebilirsiniz.

3. Ne kâr, ne de zarar ettiğiniz satışlardan uzak durun

Kâr etmek ve satışları artırmak arasındaki farkı unutmayın. Eğer kâr etmeyeceğiniz müşterilere satış yapmazsanız, işinizi büyütmenize yardımcı olabilecek müşterilerinize daha çok zaman ve kaynak ayırabilirsiniz.

4. Bir e-posta listesi oluşturun

Bugüne kadar çoğu işletme e-bültenlerin faydasını yakaladı. Bu maliyeti ucuz yöntemle siz de müşterilerinize seslenin. E-posta pazarlama dünyasının kalabalığı içinde kaybolmamak için müşterilerinize isme özel gönderimler yapın. Burada en önemli nokta müşterilerinizin okumak isteyeceği bir içerik sunmak. Çalıştığınız alana dair özel veri analizlerinden müşteriye özel fırsatlara bu alanda ciddi bir yelpaze yakalamak mümkün. Unutmayın satış yapmanın ilk koşulu anlatmaktır. E-posta sürecini Office 365 içindeki Microsoft Word’de hazırlayacağınız bir mektup örneğiyle yürütebilir, Excel’de hızlıca hazırlayacağınız posta listenizi kolaylıkla Word’e aktarabilirsiniz.

5. Konferanslarda markanızı öne çıkarın

Microsoft Publisher sayesinde iletişim bilgilerinizi kullanarak işaretler ve kartpostallar oluşturabilirsiniz. Ayrıca Office 365 ile ekstra bir ücret ödemeden işiniz için bir internet sitesi oluşturabilirsiniz.

6. İşinizi zevk ve bağışla bir araya getirin

Bir etkinlik, parti ya da konferans düzenleyin. Böylece birçok insanla tanışabilir ve bir KOBİ olarak liderlik yeteneklerinizi gösterebilirsiniz.

7. Kendinize bir yol çizin

Birçok müşteri mağazalarda keyifli zaman geçirmek ister. İşletmenizin bir köşesine eklediğiniz küçük bir kahve barı ya da kafeterya sizi bir pazar sabahı rutini haline getirebilir.

8. Çevrimiçi uzman olun

İşinize kitlenize hitap eden e-posta tartışmalarını ve çevrimiçi duyuru panolarını araştırın. Bunlara katılıp uzman tavsiyeler verin ya da mevcut soruları cevaplayın. Buna bir süre devam etmeniz gerekebilir; fakat karşılığını göreceğinizden emin olabilirsiniz.

9. Yerel medyadan faydalanın

Bir yayın ekibinin elinden çıkan yazılar, reklamlara kıyasla müşterilere daha fazla bilgi sağlar ve güven duygusunu pekiştirir. İlçe ya da semt gazetesi, il bazında yayın yapan radyo istasyonu veya yerel televizyon kanallarında yer alarak işinizi, hikâyenizi anlatın. Bu noktada deneyimli bir gazeteci ve/ya halkla ilişkiler uzmanının görüşlerine de başvurabilir; basına özel bültenler hazırlayarak bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

10. Müşterilerinizin gitmesine izin vermeyin

Müşterilerinizi geri kazanmak için çaba sarf edin. Şikâyetçi olan ya da uzun zamandır aktif olmayan bir müşteriyi kazanmak yeni bir müşteri kazanmaktan her zaman daha kârlıdır. Bir müşterinizden uzun zamandır haber alamıyorsanız kişiselleştirilmiş bir e-posta gönderin. Kötü deneyimi olan bir müşterinize telefon açarak onlar için neler yapabileceğinizi, bu durumu nasıl telafi edebileceğinizi sorun. Yalnız unutmayın burada kilit nokta müşteriyi geri kazanmak kadar ona fayda da sağlamak ve bu noktada ısrarcı bir tavır takınmadan niyetinizi kişilerin zamanını çalmadan anlatmaktır.