Verilerle ortaya çıkarabileceğiniz 3 iş fırsatı

smb-blog_big-data_v1

Büyük veri göz korkutucu olabilir; adı bile yalnızca büyük işletmelere özgü olduğu gibi yanlış bir algıyı desteklemektedir. Ama gerçek, en küçük bir şirketin bile büyük miktarlarda veri üretebileceği, hatta büyük olasılıkla da ürettiği ve bu verilerin işletmenin ilerlemesinde bir itici güç olabilecek içgörüleri içerebildiğidir.

Bugün pazarda sunulan kullanımı kolay bulut çözümleri aracılığıyla verilere dair içgörüleri ortaya çıkarmak, veri analizi uzmanlığı gibi yeteneklere sahip olmadığını düşünen işletmeler için de zor bir iş değil. Aksine, veriler, büyük markalarla rekabet etmeye, müşteri sadakati yaratmaya, daha azla daha fazlasını yapmaya çalışan işletmelere çok büyük bir fırsat sunmaktadır. İşletme sahipleri zaten parmaklarının ucunda olan verileri başarıyla değerlendirip kullandıklarında, müşterilerini daha iyi anlayabilir, iç verimliliği artırabilir, sürekli gelişmelerini sağlayacak yollarla işletmelerini yenileyip dönüştürebilirler.

Müşteri içgörülerini ortaya çıkarın

Verilerin işletmelere sunduğu en büyük fırsatlardan biri müşterileri daha iyi anlama yeteneğidir. İşletme sahipleri, (satın aldıkları ürünler, hangi ürünü ne zaman aldıkları, hatta hangi ürünleri satın alma olasılıkları olmadığı gibi) müşteri verilerini çözümleyerek, müşteri gereksinimlerini daha iyi karşılamalarını sağlayacak eğilimleri görmeye başlayabilirler.

Basit bir örnek üzerinden müşteri içgörüsü

Küçük ölçekli bir oyun satıcısının belirli bir video oyununun satışlarında ani bir artış gördüğünü düşünün. Satıcı verileri kullanarak bu oyuna olan talebe göre elindeki stokun ne kadar sürede tükeneceğini öngörüp, zamanında yeni bir sipariş geçebilir, böylelikle oyunu almak üzere gelen müşterilerin boş raflarla karşılaştıkları için başka bir satıcıya gitmelerini önler.

Diğer avantajlar

Müşteri içgörüsü gelir artışına yönelik fırsatları da ortaya çıkarabilir. Mesela tatil amaçlı kiralık evler sunan küçük ölçekli bir şirket, yılın farklı dönemlerinde mutlaka iniş ve çıkışlar görecektir. Peki, bu şirketin çalışanları verileri kullanarak tatilcilerin fazla rağbet etmedikleri tarihleri saptayıp bu dönemlerdeki rezervasyonları artırmak için fiyat ayarlaması yapsa? Biriken veriler aynı yerde bir araya toplandığında veriler belirginleşir ve işletme sahibinin evleri geleneksel olarak daha sakin olan hafta sonlarında doldurmanın yeni yollarını bulmasını sağlar.

Örnek vaka

Müşterilerine yazılım çözümleri ve danışmanlık hizmeti veren T&G Workshop için en kritik ihtiyaçlardan biri topladıkları verileri güvenilir ve yerel bir veri merkezinde barındırmaktı. T&G Workshop için bir diğer önemli nokta ise ağırlıklı olarak perakende sektöründe faaliyet yürüten müşterileri geniş bir profile yayıldığı için esnek ve güvenilir bir teknolojik altyapıya sahip olmaktı. E-ticaret alanındaki müşterileri için hız ve güvenilirlik en çok sorgulanan konular olduğundan veri merkezlerinin ölçeklenebilirliği, maliyet avantajı sağlayabilmesi gibi unsurlar da önemliydi. Bu nedenle yerel sunucular kullanmayı tercih eden T&G Workshop, hibrit bulut çözümleri paketi Azure Pack’in ihtiyaç duydukları tüm özellikleri karşıladığını gördü. Esnek, yerel ve güvenilir bulut çözümleri sayesinde müşterilerine yüksek performanslı bir altyapı sağladı. Sunucu maliyetlerinin ciddi oranda düşmesi, 7/24 işleyen gözlem ve uyarı sistemi gibi diğer özelliklerle hem T&G Workshop hem de müşterileri aradıkları ortama artık sahip.

Verilerle kazandıklarımız

Birçok küçük ve orta ölçekli işletmenin yukardaki örnekte olduğu gibi daha fazlasını yapabilmesi gerekiyor; onun için neyin iyi işlediğini, neyin işlemediğini anlaması çok önemli. Bu içgörüyü de veriler sağlayabilir. Bugün, geçmişe göre çok daha erişilebilir ve ekonomik olan veri analizi araçları büyük ve küçük işletmelere fırsat eşitliği sağlamaktadır. İşletmeler, verileri kullanarak pazarlama kampanyalarının, iç süreçlerinin, teknoloji çözümlerinin ve daha birçok uygulamalarının etkililiğini hızlı ve kolay bir biçimde değerlendirir, hedeflerine ulaşmaları için gereken değişikliklerin kararını kolayca verebilirler.

Yeniliği yönlendirmek için veri kullanımı

Gerçekten ileri görüşlü olan şirketler verileri de yenilikçi bir yaklaşımla kullanıyorlar. Bir işletme elindeki verileri soldan sağa, düzenli bir bakışla görebilirse, müşterilerin taleplerini karşılayan yeni ürün ve hizmet fikirleri veya var olan bir hizmeti gelire dönüştürmenin yeni yolları gibi yeni iş fırsatları belirginleşir. Bu çoğu zaman birkaç şapka birden giymek zorunda olan küçük işletme sahipleri için çok güzel bir haberdir. Yenilik yaratma, bir işletmenin gerektirdiği günlük görevler arasında genellikle ikinci plana itilir. Veri analizi çözümleri, büyük zaman ve kaynak yatırımları olmadan yenilik fırsatlarının hızlı ve kolay bir biçimde ortaya çıkarılmasına yardımcı olabilir.

Ancak küçük işletmeler bu fırsatları nerede bulabilirler; bu fırsatlar nerelerde gizlenir? Çoğu zaman bir işletmeyi her yönüyle yürütebilmek çok çeşitli araç ve uygulamaların kullanılmasını gerektirir; böyle olunca da verilerin silolarda birikmesi kolaydır. Yeni fırsatları ortaya çıkarmak için gereksindiğiniz verilere zaten sahip olabilirsiniz; yalnızca hepsini bir araya getirebileceğiniz doğru aracı henüz bulmamışsınızdır.

Daha gelişmiş bir BT altyapısı ve personeli olan işletmeler için diğer bir seçenek Microsoft SQL Server‘dır. Kurum içinde, bulutta ya da her iki ortamda birden kullanım için geliştirilen SQL Server, BT personelinin neredeyse herhangi bir cihazda gelişmiş analiz yürütmesine ve zengin görselleştirmelerle sunmasına olanak tanır. Daha güzeli, SQL Server’ın KOBİ’lere diğer iş zekâsı çözümlerinin beşte biri maliyetle sunulması.

Büyük veri en iyi dostunuz olsun!

Günümüzde işletmelere şirketlerinin her gün, gün boyu ürettikleri verileri değerlendirme yetkinliğini kazandıran araçlar var. Bu araçlar verileri kolay erişilebilen tek bir yerde derler; daha da önemlisi verileri anlamayı ve eyleme dönüştürmeyi kolaylaştırır.

İşletmenizi ileriye taşımak için gereksindiğiniz veriler zaten parmaklarınızın ucundayken, dillerden düşmeyen “büyük veri” kavramı sizi işletmenizi geliştirmek için bilgiden yararlanmaktan alıkoymasın. Bu ekonomik, kullanımı kolay çözümleri benimseyerek müşterilerinize ve kendi işletmenize dair yeni içgörüler kazanabilir, önemli eğilimlerin önünde giderek müşterilerinize en iyi deneyimleri sunabilirsiniz.

Yeni çözümlerle daha fazlasını başarmak ve ilham almak için www.kobilerkazaniyor.com adresini takip etmeyi unutmayın!