Eylül ayındaki Ignite konferansından yepyeni Office 365 haberleri

Eylül’ün son haftasında Microsoft’un Atlanta’da gerçekleştirdiği Ignite Konferansı‘nda BT çalışanların kurumlarında dijital dönüşümü yönlendirmelerine yardımcı olan Office 365 haberlerini duyurmuştuk. Bu ay Office ekibi olarak haber listemiz oldukça uzun. Umarım paylaşacağım başlıkları sizler de hızlıca deneyimleyebilirsiniz.

Çalışanlarınızı daha üretken, kurumunuzu daha güvenli hale getirmenize yardımcı yeni akıllı bulut hizmetlerini sizlerle de paylaşmak bana heyecan veriyor. Office 365 genelinde Word, Excel, PowerPoint gibi Office uygulamaları için yeni hizmetler, yeni güvenlik yetenekleri, ekipler arasında işbirliği için zengin iletişim özellik ve iyileştirmeleri gibi önemli haberleri aşağıda bulacaksınız.

Yeni akıllı hizmetler ile daha güçlü Office uygulamaları

Temmuz’da duyurduğumuz yenilikler üzerine kurduğumuz gelişmelerle Office uygulamalarına, zamandan kazanmanıza, daha iyi sonuçlar elde etmenize yardımcı olmak için tasarlanan daha fazla bulut temelli akıllı hizmetleri getiriyoruz:

  • Word ve Outlook’ta Tap: Üzerinde çalıştığınız belge ya da e-postadan çıkmadan istediğiniz içeriği bulun ve kullanın. Microsoft Graph ile çalışan Tap, sık kullandığınız ya da çalışma arkadaşlarınızdan gelen belge, sunum, excel elektronik tabloları gösterir. Bu dosyalarda kullanmak istediğiniz öğelere tıklayıp, slayt, resim, tablo, grafik, şema gibi tek bileşenleri çalıştığınız dosyaya yerleştirirsiniz. İçerikler, bozulmadan, olduğu gibi alınır; tablo renklerini değiştirmek, grafiklere eğilim çizgisi veya gösterge eklemek, metinleri düzenlemek gibi güncellemeleri yaparsınız. Tap özelliğini PowerPoint gibi diğer uygulamalara da getirmek için çalışıyoruz. Birkaç kolay adımda Tap kullanmaya siz de başlayın. Tap özelliği şu anda Windows masaüstü cihazlarda Word ve Outlook’ta, Office 365 İş Ekstra, Kurumsal E3 ve E5 abonelerine sunulmaktadır. Bu sayfada Office 2016 Eylül güncellemelerini aldığınızdan nasıl emin olacağınızı öğrenebilirsiniz.
  • PowerPoint ve Sway’de QuickStarter: Yaratma sürecini yeniden icat eden QuickStarter siyah tuvali fethetmenize yardımcı oluyor. Bing Knowledge Graph ile çalışan QuickStarter, Sway ve PowerPoint’te, her konuda özenle düzenlenmiş anahatlar, anahatta kullanılabilecek bilgilere, dikkate alınabilecek kategorilere ve içeriğinizle bağlantılı Creative Commons lisanslı resimlere dair öneriler sunar. Bu, size sunumuzu geliştirebileceğiniz sağlam bir başlangıç noktası sağlar. Neler yapabileceğini anlamak için QuickStarter’ı çalışırken görmelisiniz! Aşağıdaki videoya bir göz atın. Windows’lu masaüstü cihazlarda PowerPoint için QuickStarter 2016 sonunda Office 365 abonelerine sunulacaktır.
  • Tasarımcı (Designer), metinleri dönüştürür: Daha fazla tipte slayda birkaç dakikada etkileyici tasarımlar uygulamak çok kolay. PowerPoint Tasarımcısı şimdi maddeli işlem listeleri için profesyonel tasarımlı seçenekler önerebiliyor. Önceki Tasarımcı güncellemeleri üzerinde geliştirilen bu yenilik, resimlerde yüz algılama, renk ayıklama gibi birçok işlevi içeriyor. İleride, zaman çizelgeleri gibi ek metin kategorileri de desteklenecek. Yakında daha fazlası geliyor. Bizi takip etmeye devam edin!

Kullanılabilirlik: Metin için Tasarımcı desteği şu anda Windows’lu masaüstü cihazlar için PowerPoint’ta, Office 365 abonelerine Office Insider programında sunulmaktadır. Bu sayfada Office 2016 Eylül güncellemelerini aldığınızdan nasıl emin olacağınızı öğrenebilirsiniz. Office 365 aboneleri için Mac üzerinde PowerPoint Tasarımcı metin desteği yakında yayınlanacak.

PowerPoint Tasarımcı şimdi maddeli işlem listeleri için tasarım önerileri sağlıyor.

PowerPoint Tasarımcı şimdi maddeli işlem listeleri için tasarım önerileri sağlıyor.

  • Excel’de verileri Haritaya dönüştürün: Şimdi, Excel içinde yeni 3B Harita grafik tipini kullanarak birkaç adımda coğrafya verilerini profesyonel görsellere dönüştürebilirsiniz. Bing Haritalar üzerinde çalışan Excel Harita özelliği, her seviyede kullanıcıya coğrafya verilerini, şimdiye kadar teknik uzmanların ya da pahalı başka ürünlerin yardımını gerektiren düzeyde görselleştirme yeteneğini sağlıyor. Bu özellik işte, okulda ya da evde olsun öngörüleri, eğilimleri, fırsatları doğrudan Excel’deki verilerinizden tanımlamanızı çok daha kolaylaştırıyor.

Kullanılabilirlik: Excel için Haritalar Windows’lu masaüstü cihazlarda, Windows Mobile ve Android cihazlarda 2016 sonunda Office 365 abonelerine sunulacaktır.

  • Microsoft MyAnalytics: Microsoft MyAnalytics (önceki adı Delve Analytics) yardımıyla daha iyi çalışma alışkanlıkları oluşturun. MyAnalytics, çalışırken, toplantılarda, e-postalarda, “odaklanma saati” olarak tanımladığınız saatlerde ve iş sonrası saatlerde zamanınızı nasıl kullandığınızı anlamanıza yardımcı olan kavrayışları sağlar. Böylelikle üretkenlik hedefleri belirleyebilir, zaman içindeki ilerlemenizi izleyebilirsiniz. En çok kimlerle işbirliği yaptığınızı da görebilirsiniz. MyAnalytics ileride ekiplere, Office 365 Gruplarına birlikte daha iyi çalışabilecekleri, gizli verimsizlikleri ortaya çıkaracakları, öncelikler üzerinde birlik oluşturacakları yolları bulmalarına yardımcı kavrayışlar da sağlayacak. MyAnalytics hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Microsoft MyAnalytics şu anda kullanıma sunulmuştur, Office 365 Kurumsal E5 abonelerine ek bir ücret olmadan sağlanmaktadır.

Daha fazla Güvenlik ve Uyumluluk Yetenekleri

Office 365 kurumsal aboneleri, güvenlik alanında duyurduğumuz yeni yeteneklerle kurumlarını tehditlere karşı daha iyi koruma, tehditleri algılayıp tepki verme olanağına sahip olacaklar:

  • Office 365 Gelişmiş Tehdit Koruması (ATP) iyileştirmeleri: Yeni ATP özellikleri, üretkenliklerini etkilemeden çalışanlarınızın güvenliğini sağlamanıza yardımcıdır. URL Detonation, sanal bir ortamdaki süpheli ek bağlantılarını analiz eder; Dynamic Delivery, e-postanın tesliminde gecikme yaratmadan ekleri tarayarak kötü amaçlı yazılım olup olmadığını denetler. Ayrıca ATP’yi SharePoint Online ve Office masaüstü uygulamalarına da getirdiğimizi duyurmaktan dolayı mutluyum. Güvenlik yöneticileri tehditleri araştırabilir, yeni raporlama yetenekleriyle saldırılara dair kavrayış toplayabilir, Windows Defender ATP ile ağınız genelinde tehditler arasındaki bağlantıları görebilirler.
  • Tehdit Zekâsı (Threat Intelligence): Office 365’in yeni bir işlevi olan Tehdit Zekâsı, Office 365’te ileri tehditleri öngörülü biçimde ortaya çıkarıp, bunlara karşı koruma sağlamanıza yardımcı olur. Microsoft’un dünya genelinde var olan Akıllı Güvenlik Grafiği ve siber tehdit avcılarından sağlanan verilerden oluşturulan tehditlere karşı kapsamlı kavrayışlar, uyarıları, dinamik ilkeleri ve güvenlik çözümlerinizi hızla ve etkili biçimde devreye sokmanıza yardımcıdır.
Tehdit Zekâsı ile riskleri izler, herhangi bir zarar vermesine fırsat bırakmadan kurumunuzu korursunuz.

Tehdit Zekâsı ile riskleri izler, herhangi bir zarar vermesine fırsat bırakmadan kurumunuzu korursunuz.

  • Office 365’te Gelişmiş Veri Yönetimi: Office 365’teki bu yenilik, yüksek öneme sahip verilerin saklanmasını, iş sürekliliğinin korunmasını kolaylaştırıyor, aynı zamanda genel risk profilinizin indirgenmesine yardımcı oluyor. Gelişmiş Veri Yönetimi, machine learning destekli kavrayışlardan yararlanarak en önemli verilerinize yönelik ilkeleri bulmanız, sınıflandırmanız, oluşturmanıza, bunları eyleme dönüştürmenize, böylelikle kurumunuzun yapısal uyumluluğunu sağlamanıza yardımcı olur.
Gelişmiş Veri Yönetimi'nin ardındaki zekâ, veri yönetiminize yardımcıdır.

Gelişmiş Veri Yönetimi’nin ardındaki zekâ, veri yönetiminize yardımcıdır.

Kullanılabilirlik: Gelişmiş Tehdit Koruması (ATP) iyileştirmeleri 2016 sonlarında yayınlanmaya başlayacaktır. Tehdit Zekâsı ve Gelişmiş Veri Yönetimi yetenekleri 2017’nin ilk çeyreğinde kullanıma sunulacaktır. Üç özellik Office 365 Kurumsal E5 planı ile yeni Secure Productive Enterprise E5 teklifinde ücretsiz olarak dâhildir.

  • Outlook şimdi Microsoft Bulut’unda çalışıyor: Kurumsal müşterilerimizin tüzel, yasal ve uyumluluk gereksinimlerini daha iyi destekleyebilmek için iOS ve Android için Outlook‘u güncelledik. Bugünden itibaren iOS ve Android için Outlook, Office 365 ticari müşterileri için Microsoft Bulut’unda çalışıyor. Bu, Outlook’un Exchange Online posta kutularını yerel olarak desteklemesi, hiçbir posta kutusu verisinin Office 365 dışında önbelleğe alınmaması demektir. Arka uç hizmetimiz de otomatik olarak güncellendiği için ayrıca bir uygulama güncellemesi gerekmemektedir. Yeni mimariye dair ayrıntılar dâhil daha fazla bilgi için Outlook blog sayfasına bakabilirsiniz.

Daha akıllı, daha bağlı, daha etkili işbirliği

Ekiplerin, masasız çalışanların daha etkili iletişim, işbirliği kurmalarına, bağlı kalmalarına yardımcı olan birkaç güncellemeyi de yine Ignite’ta duyurduk.

  • SharePoint’teki iyileştirmeler: Bu yıl içinde tanıttığımız önce bulut, önce mobil vizyonumuzun bir parçası olarak SharePoint’un gücünü genişletiyoruz. SharePoint sitelerinde ve paylaşılan klasörlerdeki yeni OneDrive eşitleme yetenekleri, bağlı kalmanıza yardımcı oluyor. Outlook’takilere benzer, çalışma arkadaşlarınızın iletişim bilgilerinden ötesine geçmenizi sağlayan zengin kişi deneyimleri de ekledik. Ekip Haberleri, ekibinize güncel bilgileri vermenize yardımcı olurken, Power BI, Yammer, Microsoft Flow ve PowerApps’in daha kapsamlı entegrasyonuyla daha fazla iş sürecini sorunsuz yönetebilirsiniz. SharePoint ekip siteleri, modernleştirilmiş listeler, belge kitaplıkları ve sayfalarıyla birlikte tüm Office 365 Gruplarına geliyor. Ayrıca, Android ve Windows için SharePoint mobil uygulamasıyla intranetinizi cebinizde taşıyacaksınız. Ayrıntıları ve kullanılabilirlik bilgilerini buradaki SharePoint blog sayfasında bulabilirsiniz.
  • Office 365 Gruplar ile Yammer entegrasyonu: Yammer, uygulamadaki her gruba eklenen SharePoint ekip sitesi ve belge kitaplığı, OneNote, Planner ve Outlook grup takvimi (yakında gelecek) ile şimdi çok daha yüksek ekip üretkenliği sağlıyor. Daha fazla bilgi için Yammer bloğunu okuyabilirsiniz.

Kullanılabilirlik: Office 365 Gruplar ile Yammer entegrasyonu, Office 365 ticari müşterilerine önümüzdeki birkaç ay içinde gönderilecektir.

  • Microsoft StaffHub: Microsoft StaffHub, yöneticilerin ekip kurmalarını, vardiya çizelgelerini oluşturmalarını, çalışanlarına ilgili bilgileri göndermelerini kolaylaştıran yeni bir uygulama. Masasız çalışanlar için tüm çizelge bilgileri, önemli iletişimler, duyuru ve içerikler mobil cihazlarında artık birkaç tık ötede. Microsoft StaffHub hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Microsoft StaffHub şu anda web, iOS ve Android üzerinde genel önizlemeye, Office 365 Kurumsal K1, E1, E3, E5 müşterilerinin önizlemesine sunulmaktadır. Üstelik Türkçe dil seçeneği ile birlikte.
Microsoft StaffHub ile yöneticiler zaman çizelgelerini kolayca düzenler, masasız çalışanlar vardiya bilgileri ile daha birçok bilgiyi kolayca görebilirler.

Microsoft StaffHub ile yöneticiler zaman çizelgelerini kolayca düzenler, masasız çalışanlar vardiya bilgileri ile daha birçok bilgiyi kolayca görebilirler.

Bu ay Office ekibi olarak haber listemiz oldukça uzundu. Bu ay Office 365 abonelerine sunulan yenilikler hakkında da daha fazlasını öğrenmek isterseniz detaylar burada: Office 2016 | Mac için Office | Windows için Office Mobile | iPhone ve iPad için Office | Android için Office. Office 365 Ev ya da Bireysel müşterisiyseniz, en yeni, en iyi Office verimlilik araçlarını ilk kullananlar arasında olmak için Office Insider programına mutlaka kaydınızı yapın. Ticari müşteriler tam destek sağlayan İlk Sürüm‘e erken erişim kazanabilirler.

Bu sitede, burada duyurduğumuz özellikleri almayı ne zaman bekleyebileceğinize dair daha fazla bilgi bulacaksınız.

Office 365’i sevdiğiniz ve yeniliklerini takip ettiğiniz için teşekkürler!