Şimdi Büyük Veri zamanı!

blog_bigData

Büyük Veri’den yararlanmak için işletmenizin büyük olması gerekmez… Bu görüşün altında yatan 4 çarpıcı nedeni paylaşıyoruz.

Bulut bilişimin en büyük etkilerinden biri verilerin kavranması alanında oldu. Eskiden bilim kurgu gibi gelirdi, ama büyük veri artık gerçek ve birçok işletmenin temel bir bileşeni. Aslına burada anlatılmak istenen şu: Her işletmenin elinde veri vardır; ama her işletme verileri değerlendirmez. Önemli eğilimleri yakalayan, çözümleyen, eyleme dönüştürebilenler, verilerden edinilen kavrayışların sonuçlarından kazanacak olanlardır.

Verilerden edinilen kavrayışların işinizi geliştirmenize nasıl yardımcı olacağını merak ediyor musunuz? Büyük veri ve bulut araçlarının her ölçekteki işletmeye dört yoldan avantaj sağlayacağını görüyoruz.

  • Farklı veri kaynaklarını bağlayın

Birçok işletme farklı konumlardan çalıştırılan farklı uygulamalar kullanır. Müşteri bilgi ve işlemleri tablette, muhasebe yazılımı şirket ağı üzerinde, pazarlama varlıkları masaüstü bilgisayarda saklanıyor olabilir. En iyi olasılıkla, girilen bu bilgiler arasında bağlantı kurmak elle yürütülmesi gereken birtakım süreçleri, biraz da zaman harcamanızı gerektirebilir. En kötü olasılıkla, bunları tutarlı bir biçimde bir araya getiremeyebilirsiniz. Bulut tabanlı bir çözüm, bugüne kadar farklı yerlerde saklanan veri kaynaklarını, geçerli ve zamanlı kavrayışlarla toplamanızı sağlar. Bunun perakendeciler için anlamı, işlem verilerini websitesi trafiği ve davranışıyla dört duvar arasından çıkarıp, müşterilerin isteklerini daha iyi anlamak amacıyla kullanabilmeleridir.

  • Kararlarınızı güvenle verin

Birçok lider bir noktada içgüdülerine dayanarak karar vermek zorunda kalmıştır. Ama elinizin altında olsaydı, öncelikle somut verileri değerlendirmek istemez miydiniz? İş kararlarını verenlerin yüzde 95’i, veri analizine yatırım yapma nedenlerinin “daha iyi karar alabilmek” olduğunu belirtiyor. Bulut araçlarını iyi biçimde değerlendirdiğinizde işletme ve müşterilerinize tam bir bakış kazanırsınız. Örneğin, bundan sonraki mağazanızı nerede açmanız gerektiğine dair bir önseziniz olabilir, ama üçüncü taraf pazar verileri ve diğer mağazalarınızdan gelen verilerle, değerlendirmekte olduğunuz çeşitli konumlar üzerinde kâr ve zarar öngörüsünde bulunabilirsiniz.

  • Yenilik yaratın

İşletmenizi kurmak ve geliştirmek için yaratıcı olmanız, birçok zorluğa göğüs germeniz gerekti. Peki, ya daha fazla geliştirebileceğiniz daha başka yollar varsa? Müşteri eğilimleri, süreç iyileştirme, maliyet tasarrufu… Tüm bunlar keşfedilmeyi bekliyor. Veriler, bu gizli fırsatların kapısını açan anahtardır. Akıllı işletmeler, önemli verileri ayrıştırmak, işlerini yürütmelerine yardımcı yenilikçi yöntemler bulmak için buluttan yararlanıyorlar.

  • Müşterilerinizi anlayın

Bulut çözümleri, çok sayıdaki bilgiyi özetleyerek önünüze getirir, böylelikle müşterilerinize dair daha net bir tablo oluşturmanızı sağlar. Örneğin, küçük bir kafe işletiyorsanız, günün farklı saatlerinde en çok tercih edilen içecek ya da yemekleri gösteren veri görselleştirmelerden yararlanabilirsiniz. Arka planda binlerce satış noktası işlemi olsa da, bu bilgileri kullanarak Instagram takipçilerinize genelde pasta satışlarının düştüğü saatlerde diledikleri soğuk kahve seçeneğiyle alacakları pastalarda yüzde 50 indirim verdiğinizi duyuran bir teklif gönderebilirsiniz.

Veriler, güçlü kavrayışlar kazandırabilir. Bulut, her ölçekteki işletmeye bu kavrayışları düzenleme ve anlamlı biçimde ayrıştırma yeteneğini kazandırır. Daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Ücretsiz e-kitapçık The Cloud for Insights‘ı indirmek için tıklayın.