Şerit Üzerinde Özel Sekme Oluşturma

Microsoft Office 2010 ile çalışırken kendinize özel sekme oluşturup, bu sekmeye en çok kullandığınız komut düğmelerini ekleyebilirsiniz.

1. Word 2010, Excel 2010, PowerPoint 2010 ile çalışırken sol üst köşedeki Office düğmesini (File) -> Seçenekler (Options) seçeneğini tıklayın. Seçenekler (Options) penceresinde Şeriti Özelleştir (Customize Ribbon) seçeneğini tıklayın veya Şerit (Ribbon) üzerinde iken sağ tıklayıp, Şeriti Özelleştir (Customize Ribbon) seçeneğini tıklayın.

2. Seçenekler (Options) penceresinde, Şeriti Özelleştir (Customize Ribbon) seçeneğini seçin ve Yeni Sekme (New Tab) düğmesini tıklayın.

3. Choose command from listesinden eklemek istediğiniz komutları seçin. Ekle (Add) düğmesini tıklayın.Ekleme yapmdan önce yeni oluşturduğunuz sekmenin sağ tarafta seçili olduğundan emin olun.

4. Yukarı-Aşağı ( up/down) oklarını tıklayıp, eklediğiniz komutu istediğiniz konuma taşıyın.

5. Yeniden Adlandır ( Rename) eklediğiniz sekmenin adını değiştirin.